Corsobraderie !

Zaterdag 5 september 2009 stonden we op de Aalsmeerse corsobraderie.
Na jaren van afwezigheid, waren we weer present.
Het corso is in die tijd helaas verdwenen, de braderie is er nog in zijn volle omvang en glorie. De braderie was van 9.00 t/m 16.00 uur. Voor ons was een prachtige plaats vrij gehouden op het molenplein voor de molen "de Leeuw". In de ochtend zat het weer echter niet mee. Een beetje postzegelverzamelaar zou zeggen, "het was leuk afweek weer". De nodige stortbuien kwamen langs. 's Middags werd het gelukkig een stuk beter, het was op momenten zelfs lekker zonnig. Over aandacht hadden we niet te klagen, vooral de grabbelbak voor de jeugd was heel populair. De jeugd is gek op postzegels, ze moeten er alleen wel mee in aanraking komen! We hopen dat onze inspanningen van de afgelopen zomer jong en oud enthousiast heeft gemaakt voor onze geweldige hobby. Ze zijn meer dan welkom bij onze activiteiten!

Kudelstaartse braderie

Woensdag 17 juni 2009 stond onze vereniging met een kraam op de Kudelstaartse braderie. Onder het motto "Postzegelvereniging Aalsmeer komt naar u toe" waren we heel actief. Heel veel enthousiaste verhalen van mensen die verzamelen en/of in het verleden verzameld hadden. Verhalen over boeken en dozen vol op zolder. We hopen de mensen zo enthousiast te hebben gemaakt dat de boel van zolder komt en dat een oude hobby nieuw leven ingeblazen gaat worden. Dat is het voornaamste doel van onze "Roadshow". Nieuwe en oude verzamelaars warm laten lopen voor onze mooie hobby, en dan hopelijk als lid binnen onze vereniging. Tijdens de beide dagen kregen we opvallend veel jeugd aan de kraam. Voor de kinderen hadden we een bak met zegels om in te grabbelen en zij kregen een zakje met thematische zegels cadeau.
Als ze allemaal komen, dan gaat het heel druk worden bij de Zegelkids.

Verenigingsmarkt in Kudelstaart

Zaterdag 6 juni 2009 stond Postzegelvereniging Aalsmeer met een kraam op de eerste verenigingsmarkt in het Winkelcentrum Kudelstaart.
De verenigingsmarkt, een uitprobeersel van de Winkeliersvereniging Kudelstaart, was deze eerste keer nog wat klein van opzet. De markt werd gehouden van 10.00 uur tot 15.00 uur. Op prachtig zonnig weer werden we de gehele dag getrakteerd.
Vanaf 9.00 uur konden we met de opbouw beginnen en werden we welkom geheten door Peter van der Steen. De kramen waren keurig opgebouwd en ingedeeld.
Ook voor de inwendig mens werd door de winkeliersvereniging gezorgd.
We kregen consumptiebonnen die we konden inleveren bij Cafetaria Family in het winkelcentrum.
Cor van Meurs en Klaas Keessen bemande de kraam de gehele dag, 's morgens aangevuld met William Bosdam en 's middag met Sietze Zijlstra.
We mogen terug kijken op een succesvolle dag, Cor kon al direct een nieuw lid inschrijven en daarnaast hebben we vele aspirant-leden aan de kraam gehad.